lördag 2 maj 2009

Lördag 2/5

Påfågel i trädgården 2/5.
God kväll!
Även idag tog jag en tur till Kummelhöjden. Man kan inte kalla det motionstur utan promenad.
När jag hade företag var en motionsrunda väldigt bra om man hade problem. Problemen blev enklare och för det mesta lösta när man kom i mål. Dagens tänkande blir oftast en tillbakablick och tankar om hur det hade varit om livet fortsatt som vanligt. Helger är inte roliga!
Efter turen satt jag nere vid sjön och tittade ut över en spegelblank sjö samtidigt som fåglarna kvittrade. Detta är tillfällen, tillsammans med att sitta med en kopp kaffe på altanen och lyssna på fontänernas plaskande, då man kan tycka att livet är värt att leva. Men som någon sagt:"lyckan är bara verklig när du delar den med någon." Den tiden känns idag oändligt långt borta.
Åkte upp till Blomster-Anna och Jan-Erik och köpte jord och några plantor till dammen. Fick också en pratstund och kaffe tillsammans med några andra kunder.
Rensade upp i rabatten och planterade plantorna innan jag gick in för att duscha. Sten-Åke ringde och undrade om jag skulle med upp och se matchen Nykroppa - Nordmark. Det gjorde jag, fast först till Louise för en något sen lunch. Matchen slutade med 3-1 seger för Nordmark. Ingen spelare på planen kan vara eftertraktad av något lag i högre serie, om man säger så.
Satt vid PC:n när jag hörde ett oerhört vrål. Tittade ut och fick se en påfågel. Tyvärr blev bilden inte bra, jag var på övervåningen. Rusade ner och tog filmkameran och det blev mycket bättre, tyvärr tog jag inte med den vanliga ner.
Ringde Hellman och han var redan informerad av grannen på andra sidan. Tydligen har fågeln rymt från Kroppagården.
Nu får det antagligen bli Robinson.
God natt på er!

Inga kommentarer: