onsdag 20 maj 2009

Tisdag 19/5

God kväll!
Idag hade Kjell-Åke hand om Heiden från tidig morgon till sen kväll.
Elisabeth och jag vandrade till ett köpcenter någon kilometer bort. Hon lyckades fylla ett par kassar och jag fungerade som packåsna. Vi hade sagt att vi skulle stå för maten under kvällen så det var ju en hel del att köpa. Vi hade tidigare läst recept på internet. Mitt vanliga recept hade ingredienser som var svåra att få tag på så vi var tvungna att hitta ett nytt.
Efter en kaffepaus hemma vandrade vi vidare till ytterligare ett köpcenter betydligt längre bort. Denna gång var det jag som lyckades få tag på sololja. Det behövs i den gassande solen. Dagens temperatur var idag 30 grader under eftermiddagen. När vi kom hem ganska så svettiga bestämdes att maten skulle vara klar vid 7-tiden.
Så blev det. Vi bjöd på lax tillagad i ugnen. Den mottogs mycket positivt och vi blev omedelbart inbjudna till att fortsätta med maten övriga dagar. Vi får se vad som händer.
Kjell-Åke och jag har sett Detroit vinna andra matchen mot Chicago. Damerna har åkt iväg till ett köpcenter och när de kommer tillbaka är det dags för desert och kaffe.
Till er säger jag "God morgon"!

1 kommentar:

Marina sa...

Hej!
Jag blir riktigt avundsjuk på er. Det låter härligt med värme. Men i dag har vädret varit riktigt bra även här. Emelie försov sig i morse så jag fick åka hem med bilen så att hon skulle hinna till Karlstad. Själv fick jag promenera hem när jag slutade klockan 17:00.

Hälsa alla och ha det bra.

Kram Marina.