måndag 4 maj 2009

Måndag 4/5

God kväll!
Äntligen måndag!
Hård träning med fullt manskap. Varmt, men härligt.
Tedenrud hade ringt igårkväll och jag åkte till honom. Kristina var på jobb i Ystad, så han ville ha lite sällskap. Han föreslog att jag skulle följa med honom till Grythyttan, där det var marknad. Vi åkte dit, men vi återvände snart hem igen. Det var enligt oss inte mycket att ha. Det skulle vara intressant att se en kalkyl från stånden. Jag kan inte förstå hur de kan få lönsamhet på affärerna. I alla fall inte många av dem. Vi träffade Gillström, tidigare kommunchef för industri- och fastighetsdelen.
Jag stannade kvar en stund i Karlskoga och vi tog en förmiddagsfika.
En något sen lunch tog jag på Louise. Krister Larsson var där och jag satte mig med honom. Det blev naturligtvis en hel del sportsnack.
När jag kom hem började jag med fönsterputsning. Jag tog alla fönster utvändigt utom de som är på sjösidan. Eftersom solen sken tar jag dem i morgon förmiddag. Resultatet såg bra ut och jag tror inte att jag behöver ta alla sidor. Jag får se i morgon.
Har sett matchen Elfsborg - Göteborg. Seger till Elfsborg med 2 - 0. Första målet är nog snyggaste målet hittills i år.
God natt på er!

Inga kommentarer: