söndag 3 maj 2009

Söndag 3/5

God kväll!
Även idag fick det bli promenad uppför Kummelhöjden.
Under gårdagen hade jag satt åkgräsklipparen på laddning, vid provstart fungerade det som det skulle.
Åkte in till Filipstad och köpte bensin till alla tre klipparna. På hemvägen åkte jag förbi Prästbäcksrasta och tog raggmunk med fläsk som lunch. Hade ingen lust att göra någon mat själv.
Tankade de olika klipparna och provstartade dem. Nu är allt klart för första klippningen.
Birgit kom förbi och vi gick runt och tittade på vad som gjorts samt vidare ner till sjön och vittjade mjärden, denna gång fick samtliga abborrar gå tillbaka i sjön.
Följde med henne hem och hon fick visa vad hon gjort i trädgården. Hon är enligt mitt tycke alldeles för noggrann. Men så blir hon trött också, även de 87 åren borde ta ut sin rätt. Det blev en kaffetår innan jag återvände.
Lotta och Viktor ringde och kom förbi. Vi såg hockeyn tillsammans, Seger för Sverige mot Schweiz med 4-1. Viktor sov under hela matchen.
Sedan blev det fika och då fick jag ett litet utbrott när en mugg kaffe hamnade på bordet.
Lotta gick igenom kläder och tog med sig ett par kassar. Tyvärr syns det inte i garderoberna. Jag har väldigt svårt för att slänga Anitas kläder, som det inte är något fel på. Kanske en del skulle kunna passa till Laila?
Stefan hade ringt när jag tog avsked av Lotta och Viktor, så jag ringde upp. Det blev ett samtal på 45 minuter.
Nu får det bli TV för resten av kvällen.
God natt på er!

Inga kommentarer: