onsdag 4 november 2009

Onsdag 4/11

God kväll!
Numer har det blivit en rutin att jag klarar av inomhusaktiviteter på förmiddagen och utejobb på eftermiddagen. Idag när jag gjort div. datajobb tänkte jag gå ut och ta upp löv, men när jag tittade ut kom det små vita flingor, så jag stannade inomhus. Visserligen blev det inte liggande utan det smälte omedelbart, men det var rått och kallt.
Strax före lunch ringde lillebror och ville ha lunchsällskap. Idag valde vi ett nytt ställe, Köket. Det var inte alls dumt.
Fortsatte hemma med en del datajobb för Kroppa IF. Då fick jag höra ett brak. Det var vedgubbarna som var här och tog ner de träd de fått. De har fällt dem, men det återstår mycket innan de har kapat upp dem och även kört bort allt ris. Trots att det är stora träd tror jag inte att det syns för en utomstående var de har stått. Det finns fortfarande en mängd kvar.
Nu under kvällen har det blivit vitt på marken. Man kan säga att det är vinterns första snö som kommit. Än så länge är det bara någon centimeter.
Eftersom det är tidig dag i morgon är det snart läggdags och jag säger god natt.

Inga kommentarer: