söndag 22 november 2009

Söndag 22/11

God kväll!
Idag blev det normalväder för november igen, igenmulet och duggregn.
Jag kände inte för att åka någonstans för att äta lunch. Istället tog jag en tur upp till Britt Fredriksson med lite papper, som jag gjort iordning och som hon skulle ha till Kroppafesten.
Blev erbjuden kaffe, hon och hennes mamma hade nyss ätit och skulle ta det efter maten, men hör och häpna, jag avböjde.
Längtade efter stekt korv och riktig hemmagjord potatismos. Sagt och gjort, så blev det. Efter maten blev det kaffe och en mockabakelse. Hade köpt det igår, när jag längtade efter något sött. Tänk vad lite som behövs för att förgylla den gråa novembermånaden.
Såg under dagen skidstaffetten med de svenska damerna som segrare samt även de svenska herrarna, som inte gick lika bra utan kom sexa.
Avslutade eftermiddagen med ett bastubad innan jag åter slog mig ner framför tv:n.
Jag önskar er en god natt!

Inga kommentarer: