tisdag 24 november 2009

Tisdag 24/11

God kväll!
Idag var det som vanligt en mulen morgon. Fördelen var att det inte regnade.
Under förmiddagen tvättade jag bilen. Det försvann i vilket fall som helst en massa salt och asfaltsfläckar. Det måste vara allt salt som löser upp asfalten och ställer till besvär. Det kan ju knappast vara dubbarna.
Vid lunchtid tittade faktiskt solen fram, och det gjorde, att jag efter lunchen i Filipstad, plockade fram motorsågen och sågade upp en björk nere vid sjön som hade lagt sig mot en gran. Nu är den uppsågad och i morgon, om det är lämpligt väder, kommer att köras upp till vedförrådet.
Under kvällen har jag varit i Karlskoga på Kuggarna. Idag var det Uno Carlsson som berättade om möbelindustrin i Tibro från hans uppväxttid fram till nu. Hur den lilla verkstaden, som hans far startade i slutet på 30-talet tillsammans med andra växte till den stora möbelindustri som det är idag. Det var riktigt intressant och det var mycket som jag kände igen från min egen tid inom verkstadsindustrin från 50-talet och framåt.
En givande dag är över och jag önskar er god natt!

Inga kommentarer: