söndag 8 november 2009

Söndag 8/11

God kväll!
Ja, då var fars dag avverkad. Samtliga ungar uppvaktade, Åsa per telefon och skickade blommor, de övriga via besök och diverse presenter.
Själv stod jag för maten. Det blev älggryta, som jag tror dög, samt till kaffet, eller teet, egenhändigt bakad kladdkaka. Även den tror jag dög. I alla fall gick den åt.
Min vedsamlare har kört ved och ris hela dagen, så nu är det färdigt för i år. Något bättre sikt mot sjön blev det samt renare vid uthuset.
För övrigt har det varit lite TV-idrott. Trots att det såg mörkt ut lyckades Djurgården ta sig i kragen och klara kvalet och bli kvar i allsvenskan för nästa år. Finland tvålade dit Sveriges hockeylag med hela 7-0.
Nu skall jag se lite nyheter innan jag gör skattedeklarationen för november.
God natt på er och tack för idag.

Inga kommentarer: