måndag 11 februari 2013

Måndag 11/2

God Kväll!

Det är konstigt, men så fort det blir vardag är det mycket lättare att sätta sig själv i arbete. Började med att ladda en maskintvätt, inget jobb, men det skall göras. Strök upp ett 10-tal skjortor som låg kvar i tvätthögen. Tänkte ta lite städning, men det gömmer jag till i morgon.

Det blev 4-hjulingen och plogning i stället. Det hade samlat sig ett snötäcke på cirka decimetern under senaste veckan.

När jag klarat av lunchen bestämde jag mig för att betala restskatten, som skall vara betald senast i mitten av mars. Det var säkert Nykroppas högsta restskatt, men den var inplanerad så det kom ju inte som en överraskning.

Eftersom kameran knappt har något minne kvar satte jag mig vid datorn för att ta bort kort. Först tittade jag på TV:n vilka kort jag hade fört över till en extra hårddisk. Där blev jag sittande en god stund och tittade på bildspelet från disken. Nu finns det i alla fall gott om minne igen.

Idag har hockeyn kommit igång igen efter landslagsuppehållet. Såg Rögle mot Luleå, botten mot toppen. Rögle kämpade bra och vann med 4-2.

God Natt!

Inga kommentarer: