onsdag 20 februari 2013

Onsdag 20/2

God Kväll!
 
Under förmiddagen kom kvartalets leverans av viner från vinklubben. Det kommer 12 flaskor per kvartal och nu börjar vinkällaren bli full. Jag hinner inte förbruka flaskorna i samma takt. Dessutom vinner jag ju en flaska då och då på Rotarys lotteri. Med leveranserna finns också recept på maträtter som passar till vinerna. Idag var det ett par rätter som såg intressanta ut och därför köpte jag ingredienser till dessa när jag gjorde mitt veckoinköp i eftermiddags. Jag har fått fyra rabattkuponger gällande bara på onsdagarna. När jag betalade står det t.o.m. pensionärsrabatt på kvittot.
 
Jag hade fått inbjudan från Kajsa och Harald på lunch och vid 12-tiden begav jag mig iväg.
 Harald beredd att hugga in.
 Kajsa är också färdig för att smaka på fisken. Det var ingen liten lunch. Den bestod av tre rätter. Ceasarsallad, spätta och en pannacotta med frukt till efterrätt.
Trots att man var mer än mätt blev det fortsättning på övervåningen med kaffe och kakor. Efter ett par trevliga timmar tillsammans blev det hemfärd, mycket mätt och nöjd.

God Natt!

Inga kommentarer: