måndag 25 februari 2013

Måndag 25/2

God Kväll!
 
Måndagen fick börja med lite pappersarbete, sortering och arkivering.
 
Även idag var det en strålande dag, solen sken från en molnfri himmel och det var plusgrader. Plockade på mig lite varma kläder och gick ner till sjön.
 
Det var minst ett tiotal hål utanför båthuset från gårdagens fisketävling. Tog ut en stol och pimpelspöet och satte mig i solen och njöt. På lite avstånd såg jag personer med samma sysselsättning som jag. En och annan kom förbi så det blev även en liten pratstund.
 Klart för sittning vid fiskehålet. Jag testade bortemot tiotalet hål, borrade inte ett enda.
Jag kan knappast skryta med fiskelyckan. Troligen hade proffsfiskarna plockat upp det som fanns. Efter lång väntan kom två stycken inom 15 sekunder. När jag lite senare försökte i ett nytt hål upprepades proceduren, två stycken. Därefter fick det vara nog. Lämnade de små firrarna till Birgit, som slukar hur små abborrar som helst.

God Natt!

Inga kommentarer: