fredag 3 januari 2014

Fredag 3/1

God Kväll!
 
Idag lämnade jag sängen strax före sju. Vet ej varför. Ute var det blött och mörkt. Det blev en lång frukost med tidningarna innan jag plockade undan, körde en tvättmaskin och tog en svängom med dammsugaren.
 
Efter lunchen, som består av rester från Nyårs-middagen, fick jag två SMS, som talade om att jag hade två paket på Statoil i Filipstad. Hämtade dem. De innehöll ett par priser i ett lotteri.
 Ena paketet innehöll en gjutjärnsgryta samt fyra ugnssäkra formar.
Den andra var en kaffebryggare med 10 års garanti. Den är provkörd efter alla konstens regler och den fungerar och har hög temperatur på kaffet.

Under dagen har det varit en hel del skidor och i kväll har det varit "På spåret". På datorn följde jag BIK:s match mot Södertälje. Efter 39 sekunder gjorde Södertälje 1-0. BIK fick sin tredje förlust i rad, denna gång med 3-0. Man kan ju fråga sig vad de har gjort under jul-nyårsuppehållet. De två senaste matcherna utan ett enda mål.

God Natt!

1 kommentar:

Lotta sa...

Grattis :) Du har allt tur i lotterier du :) glad för dig! Fina vinster som passar en kock som du hehe.. Kramis