måndag 20 januari 2014

Måndag 20/1

God Kväll!

I morse, när jag åt frukost och tittade på morgontv:n, gick som vanligt ett matprogram. Då fick jag en längtan efter kålpudding, trots att det inte var det som visades. Eftersom jag hade ett kålhuvud hemma och köttfärs i frysen fick det bli dagens lunch/middag.

Annars har största delen av dagen gått åt till dataarbete för Invest. Eftersom det är så sällan jag gör det numera är man nybörjare varje gång. Det jag förr gjorde på någon timma tar idag hela dagen.

Nu i kväll följer jag Djurgården - Rögle på tv:n. Efter två perioder leder Djurgården med 1-0.

God Natt!

3 kommentarer:

KW sa...

Niklas undrar varför du inte gjorde får i kål (något han själv gjort jättekok av till familjens och barnens kompisars fasa)... Om du funderar på det rekommenderar jag något mer av ffa fåret, men även kålen och lite minskning av buljongen...

S-O Svensson sa...

Hade inget får hemma och föredrar pudding.

KW sa...

Jag håller med dig! :-)
Några små betande får i parken vore kanske annars lite mysigt ;-)