torsdag 16 januari 2014

Torsdag 16/1

God Kväll!

När jag kom till gympan idag hade jag glömt tröjan. Jag hade ju kunnat kört med bar överkropp, men det var onödigt att provocera de övriga. Köpte en av gymmets T-shirt.

Efter gympan åkte jag till Synsam och hämtade mina nya glasögon, fortsatte till Tedenrud med lite kaffebröd från "Brödbagarn".

På Rotary var det ett föredrag om knark. Vi fick se olika preparat och en intressant redogörelse för hur det ser ut i Karlskoga-Degerfors. I området finns det ett 1000-tal knarkare. I Storfors förekommer den största mängden knarkare inom Värmlandsområdet.

När jag kom hem var det dags för plogning igen. Sedan gårdagen hade det byggts på ytterligare en decimeter.

Vid fågelborden hade jag en hel flock med stjärtmesar. Lätt att känna igen på den ovanligt långa stjärten. Det var de första som jag sett i vinter.

Har sett tv-hockey, Färjestad vann över Brynäs efter straffar med 3-2.

God Natt!

Inga kommentarer: