fredag 9 oktober 2020

Fredag 9/10

God kväll!

När jag gick upp i morse strax före åtta såg jag att någon sökt mig på telefonen en halv timme tidigare. Strax efter upptäckten ringde det igen. Det var en man från Skövde som var på våg med flaggstången. Han hade redan lossat en stång i Arvika och var i Karlstad. Vid niotiden anlände han med en jeep och kärra i två våningar med stänger. Nu ligger det en 16-meters stång och väntar på resning. Jag undrade om jag skulle sätta på kaffe med tanke på att han startade 4 i morse, men han hade inte tid. Han hade bortemot ett 20-tal stänger i varierande längd som han skulle leverera. Hans biltur var på 130 mil under dagen. 

Under dagen lite plock i trädgården men inga större arbeten.

Kvällsskiftet bestod av matchen BIK - Vita Hästen från Norrköping. Det var en match med väldigt många utvisningar. De flesta drabbade VH. BIK vann matchen med 5-3. Det sista målet i tom kasse. De borde ha fått in några fler mål eftersom skottstatistiken vanns av BIK med 42-18. De kan tacka en duktig målvakt för att det inte blev mer baklängesmål.

God natt!

Inga kommentarer: