onsdag 14 oktober 2020

Onsdag 14/10

 God kväll!

Idag var det leverans från Ica. Sker oftast på onsdagar. Eftersom det tydligen var räkmackans dag hade Susanne med sig räksmörgåsar till fikat. För min del hade jag ätit frukost tre timmar tidigare så den fick delas upp i två etapper.

Hade tänkt mig en omgång med röjning men tittade på mailen och då blev jag sittande vid datorn. Från Comhem kom det ett meil som sa att min meiladress skulle försvinna den 18:e november. Detta p.g.a att Comhem skulle sluta med e-posttjänsten. Nu ordnade jag ett nytt konto med adressen svensson.kapro@outlook.com. Eftersom det finns många adresser man måste ändra då det kommer fakturor och mycket annan viktig post började jag ändra en del av dem. Tills vidare gäller även den gamla adressen.

När jag satt vid datorn hörde jag ett oväsen. När jag kom ner fick jag se att det stod en bil utanför ingången, men ingen människa. Efter en stund uppenbarade sig Stefan. Det var han som hade börjat blåsa bort löv med sin stora blås. Han hade tidigare varit hos fadern och blåst tillsammans med Thomas. Nu tittade han förbi när han var på hemväg.

Klockan 19 var det dags för matchen Väsby - BIK. BIK hade en bra första period och vann den med 2-0 med flera möjligheter till fler mål. Andra perioden vann de med 1-0 och tredje med 2-0, totalt 5-0.

God natt!

Inga kommentarer: