lördag 17 april 2021

Lördag 17/4

 God kväll!

En solig dag men mer vind än i går. Under förmiddagen åkte jag in till Greeks i Filipstad och köpte penséer för att plantera på graven och i krukorna vid entrén. Räknade lite fel, glömde bort ett par krukor och måste komplettera med några fler plantor för att det inte skall se för glest ut.

Eftersom jag kände mig lite sysslolös tänkte jag titta på travet för en gångs skull. Vi tippar varje vecka i gympagruppen och har som mest vunnit drygt 140.000 en gång. Det normala är några hundringar. Carola och jag slipper tippa eftersom vi sagt att det får bli en Harry Boy om vi skall tippa. Det vågar inte experterna eftersom vi då kanske skulle lyckas lika bra. Senaste gångerna har det blivit någon tusenlapp och det blev samma tippare idag. Efter två löp och ingen vinst tröttnade jag och övergick till lite hockey uppe i norr. Våra innestående vinster är tänkta till middag för gruppen. Senast hade vi besök på hockeymatch med mat i Nobelhallen.

God natt!

Inga kommentarer: