fredag 25 februari 2022

Fredag 25/2

 God kväll!

Nollgradigt och halvklart som övergick i en ganska solig dag. Samtidigt som jag gick ner för att hämta tidningarna sandade jag en sträng ner mot brevlådan. Det har blivit ganska isigt igen. När jag kom till lådan saknades tidningarna och det var bara att äta frukosten först. Fortsatte med att sanda strängen när det var dags att titta efter tidningen igen. Även denna gång tomt i lådan. Gjorde ytterligare ett försök efter lunchen, men det var lika tomt. I morgon har jag väl både fredags och lördagstidningarna. Det är första gången jag blivit helt utan.

Det har varit ont om domherrar under vintern men nu visar de sig varje dag. De kommer ofta i ett ganska stort antal.

Under eftermiddagen var det lite skidor från junior-VM. Inga framskjutande placeringar av de svenska åkarna.
Under kvällen blev det Västerås-BIK i hockey. Denna gång blev det seger för Västerås med 4-2. Tre av Västeråsmålen kom i power play. Även BIK hade möjlighet att göra power play mål men lyckades inte. Det är sjätte matchen som de inte lyckats få in ett enda pp-mål. Trots allt ligger de kvar som trea i tabellen.
God natt!


Inga kommentarer: