lördag 26 februari 2022

Lördag 26/2

 God kväll!

Soligt och fint väder. Idag kom tidningarna vid halv nio. Gårdagens tidningar kom inte utan enbart dagens. Eftersom jag hade arbetsdag på Kvarnen mellan 12-16 gick hela dagen till spillo. Det var sista helgen för utställaren och jag hade besök av sex personer. Två av dem besökte Ferlin utställningen på andra våning.

Konstnären arbetar som slöjdlärare i Filipstad och målar i akvarell och olja.

På hemvägen åkte jag förbi kommunens sand och salt utlämningsställe. Jag hade med mig ett par hinkar som jag fyllde. På gårdsplanen är det isbana igen efter senaste snöfallet.
Fyra timmar på museet går sakta. Det finns tv, men den har så få kanaler så jag kunde inte se skidtävlingarna. Det låg en gårdagens Filipstadstidning där så den kan jag utan och innan.

God natt!


Inga kommentarer: