onsdag 9 februari 2022

Onsdag 9/2

 God kväll!

Någon plusgrad i morse. När jag under förmiddagen tänkte mig till Ica för veckans inköp kom jag ut på isen som var vattentäckt. Skorna jag hade var tydligen inte bra på glansis så jag slog i backen så det sjung om det. Fick inget fäste så att jag kunde komma upp utan jag fick åla mig fram till trappräcket innan jag kunde stå på fötterna. Vid nästa försök tog jag på mig dubbar och då gick det bättre. Efter att jag handlat det jag skulle ha tog jag vägen till sandhögen för att se om högen hade tinat upp. Ytskiktet var delvis upptinat så jag kunde skrapa ihop en knapp hink. Det kommer man inte långt med men det blev en sträng mellan ingången och bilen.

Hade tänkt mig till Nobelhallen under kvällen men när det var dags att åka kändes det inte så inbjudande så jag stannade hemma och såg BIK-Mora via TV:n. Under första perioden var det full fart på BIK och de vann den med 2-0, kunde varit minst 5. Även andra perioden vann de med 2-0, men den var betydligt jämnare. Tredje perioden slutade 0-0 och det blev alltså vinst med 4-0. Enligt vad jag läste var det 2.015 besökare den här första dagen då restriktionerna var borttagna.

God natt!

Inga kommentarer: