torsdag 3 februari 2022

Torsdag 3/2

 God kväll!

Normalt har jag aldrig mobilen i närheten av sängen när jag kryper till kojs. När jag skall på gympan använder jag den som väckarklocka och då ligger den på nattduksbordet. När jag precis hade läst ett kapitel i kvällsboken och skulle släcka pinglade det till. Det var min broder i Kalifornien som skickat ett meddelande föranlett av ett senkommet julkort. Det blev en midnattstjatt innan lampan släcktes.

Gympamorgon med ca 5 grader minus och mulet. Idag blev det kört efter eget huvud eftersom vår instruktör var försenad p.g.a. tandläkarbesök. På hemvägen hörde jag att damhockeymatchen Sverige-Japan pågick som första matchen för Sverige i OS. Slog på tv:n när jag kom hem och såg Japan vinna med 3-1.

Under kvällen var det hockey igen. Denna gång mellan Malmö-Färjestad. Färjestad segrade med 5-1. I morgon börjar OS på allvar med längdskidor och skidskyttestafett. Det kommer att bli många tv-timmar framöver.

God natt!

Inga kommentarer: