tisdag 22 februari 2022

Tisdag 22/2

 God kväll!

En kall och fin morgon med blå himmel och ingen märkbar vind. Skottade av verandan och trappan när jag skulle hämta tidningarna. Sedan frukost och ett par timmar inne innan jag tog på mig skoteroverallen för ett par timmar med plogning och skottning.

Det var ett snödjup på cirka 20 cm, men snön var torr och fin så det var inga problem att ploga trots att det var is under snön. Hondan tog sig fram utan större problem. Thomas kom förbi och frågade om jag behövde hjälp. Han hade varit hos sin far och plogat med hans 4-hjuling. Just då var jag nästan klar och höll på att skotta fram bilen så att jag kunde köra undan snön som var runt den. Det blev en fin förmiddag i friska luften innan det var dags att gå in och fixa lite mat.

Inte en kväll utan lite hockey. Idag var det Oskarshamn-Färjestad där Oskarshamn avgick med segersiffrorna 4-3.

God natt!



Inga kommentarer: