lördag 7 januari 2023

Lördag 7/1

 God kväll!

Vaknade till ett vitt landskap med cirka två dm snödjup. Det var nollgradigt och vindstilla så det var ganska behagligt att skotta av verandan, vilket jag gjorde innan jag hämtade morgontidningarna. Efter frukosten och nyheterna fortsatte jag med att skotta av balkongen innan jag sopade av bilen. Den som kör plogbilen har varit riktigt hygglig denna vinter. Inte en enda gång har jag behövt skotta undan vid infarterna eftersom han inte lagt upp några snövallar. Jag har inte heller denna gång plogat vägarna och gårdsplanen. Tjugo cm är inget för bilen. Har man 4-hjulsdrift tar man sig fram och snart sjunker snön ihop igen eftersom det enligt prognosen kommer att vara plusgrader.

Det har blivit en del sport under dagen, såväl längdskidor som skidskytte. Avslutade sporttittandet med matchen Timrå - Färjestad. Det var en grinig match och Timrå hade ledning med 3 - 1 vilket Färjestad lyckades kvittera och matchen gick till förlängning och seger för Färjestad. Fortsatte med lite tittande på Trettondagskonserten i Berwaldshallen och även lite när Lars Lerin berättade om sin ungdomstid i Så mycket bättre.

God Natt!


1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som nästa bil får bli fyrhjulsdriven här 🤣🤣🤣 ha en fin söndag ! / Lotta