onsdag 4 januari 2023

Onsdag 4/1

 God kväll!

Vid halv elvatiden reste vi till Karlskoga för det var dags för Gudrun att ta bussen hem till Västerås igen. Bussarna funkar väldigt bra och de håller tiderna på minuten. När jag lämnat av henne tog jag vägen förbi Möllers eftersom bilen för några dagar talat om att det var dags för service och oljebyte.

Hemma blev det lunch och en tur till Ica. Det var slut på solrosfröna till fåglarna så det blev en ny 20 kg säck.

Hade tänkt åka till Nobelhallen och se BIK möta Mora men när jag tittade ut och såg hur det blåste och snön yrde tänkte jag om och stannade vid TV:n. Det var en jämn match. Mora tog ledningen med 2-1 i första perioden och sedan var det mållöst tills BIK plockade ut målvakten och det blev som det ofta blir. Mora gjorde 3-1 i tom bur. Slog över till matchen mellan Sverige och Tjeckien i junior VM. Sverige hade ledning med 1-0 från det jag började titta tills det var en halv minut kvar. Då gjorde Tjeckien 1-1 och matchen gick till förlängning. Där var Sverige klart bäst men det var Tjeckerna som gjorde målet strax före förlängningens slut. Lite snöpligt!

God natt! 

Inga kommentarer: