onsdag 11 januari 2023

Onsdag 11/1

 God kväll!

En mild och blöt dag.

Under förmiddagen började jag plocka med Invests papper för att bokföra.Det tar sin tid när man samlat alla papper i en hög.

Under förmiddagen åkte jag in till Ica för veckans inköp. Tänkte samtidigt växla 500 kronor så att jag fick fem tjugor. Bra att ha till parkeringen på Nobel där man får betala 20 kronor. Försökte först i postkassan eftersom det mest liknar en bank. Han kunde inte för han hade knappt någon växel utan hänvisade mig till spel- kafékassan. Samma resultat där. Det är tydligen inte lätt att använda pengar och det måste vara ett helsike att var tjuv i dagens penningfattiga land. Nästa gång skall jag kanske betala med pengar. Då måste de ju skrapa ihop växel.

Under kvällen var det bortamatch för BIK mot Vita Hästen. Matchen började dåligt då första skottet från V. Hästen resulterade i mål. BIK vann ändå första perioden med 2 - 1 och i andra ökade de på till 3 - 1 för att i tredje fastställa resultatet till 5 - 1. 

God natt!

Inga kommentarer: