måndag 9 januari 2023

Måndag 9/1

 God kväll!

Det milda vädret fortsätter och snön krymper ihop allt mer.

Eftersom mina blodtryckspiller var nästan slut fick det bli en tur till apoteket. Trots att det var måndag efter helger var det snabbt expedierat. Passade även på att gå in på systembolaget och köpte sex vinflaskor till Rotarys lotteri som jag ansvarar för. Vinsten går till ungdomsstipendier. Betydligt enklare att få in pengarna med lotteriet än genom gåvor.

Eftersom jag inte träffat någon av ungarna sedan julafton då jag var och åt jullunch hos Susanne och jag visste att hon inte hade arbetsdag tog jag en tur till dem och fick en kaffefika tillsammans med Sten-Åke. Susanne försvann nästan genast för att uppvakta en arbetskompis som fyllt år.

Började plocka med Investpapper för att köra igång fjolårets bokföring. Under kvällen tittade jag på damjuniorernas match mot Kanada. Efter två perioder stod det 2 - 2 men när matchen var slut hade Kanada vunnit med 4 - 2. Det sista målet i tom kasse efter en bjudning från en svenska. Även tredje målet var p.g.a. slarv. Under matchen var det väldigt många utvisningar i båda lagen och man kan fråga sig om ribban var satt för lågt.

God natt!

Inga kommentarer: