fredag 29 december 2023

Fredag 29/12

 God kväll!

Det hade kommit rejält med snö under gårdagen så efter frukosten var det bara att ta tag i skottningen. Började med trappor, veranda och balkong. Gick ut och monterade plogen på 4-hjulingen. När jag började köra märkte jag att det var mycket tung och blöt snö trots att termometern visade drygt en grad minus. När jag köpte Hondan för 16 år sedan var snökedjor monterade men eftersom det gått bra utan dem hade jag inte monterat dem. Kom ner till infarten, men där blev det stopp. Det bara slirade för mig så jag fastnade rejält. Hämtade skyffel och sand men det hjälpte inte. Ringde Sten-Åke för hjälp att komma loss. När jag var inne ringde telefonen. Det var Thomas. Han hade åkt förbi efter att varit i Gammelkroppa och skottat hos sin far och förstod att jag fastnat när han såg Hondan. Vi fick loss den och jag ringde och meddelade Susanne att de inte behövde komma. Thomas monterade snökedjorna och sedan kunde jag fortsätta och ploga upp gårdsplan och vägarna.

Efter det blev det mat och behövlig vila. BIK hade hemmamatch mot Kalmar och jag hade tänkt mig dit men kände inte för att åka till Karlskoga så matchen sågs hemma. Det blev vinst med 5-2 med sista målet i tom kasse. Efter det blev det sista perioden i JVM mellan Kanada-Sverige. Seger för Sverige med 2-0.

God natt!

Inga kommentarer: