onsdag 20 december 2023

Onsdag 20/12

 God kväll!

Under morgontimmarna hade det kommit lite blöt snö. Nu är marken snötäckt igen. Det går fort i vädervärlden. Under förmiddagen åkte jag in till Ica och köpte den julmat jag behöver och frö till fåglarna. I år skippar jag skinkan och har köpt färdiga skinkbitar. Ansjovis till en Jansson, pressylta, risgrynsgröt och kål till brunkålen. Det räcker och jag behöver inte slänga något för att det blir liggande. På Ica träffade jag Solveig och Karl-Erik. Brukar träffa på dem ett par gånger om året.

Idag var det hemmamatch för BIK mot Nybro. Jag hade tänkt mig till Nobelhallen, men när jag tittade ut i blötan tappade jag lusten. I morgon bitti skall jag iväg till Karlskoga igen och jag tyckte att det räcker med en tur. Det blev vid tv:n istället. Matchen slutade 4-2 till BIK. En behövlig seger.

God natt!

Inga kommentarer: