söndag 24 december 2023

Söndag 24/12

God kväll!

En kall julaftonsmorgon. Vid 11-tiden anlände jag till Susanne och Sten-Åke. Jag var ditbjuden på förmiddagsfika med skinksmörgås. Efter ett par timmar återvände jag hem till mig för ett lugnt och fridfullt julfirande. Till jullunch gjorde jag iordning ett par portioner brunkål. Jag har skippat julskinkan i år så det blev ett par skivor från ett paket med färdigskurna skivor. Det fungerade det också.

Efter maten satte jag mig vid Tv:n och valde ut två filmer som jag tänkte titta på. När jag tittat en stund på den första slumrade jag in efter den mättande lunchen, men såg slutet. Den andra filmen var bättre och sågs ända till slutet. Därefter blev det julsånger från Luleå Domkyrka. Det var inte bara religiösa sånger utan även andra med t.ex. Sven-Ingvars och Lena PH.

Under eftermiddagen öppnade jag mina paket. Där fanns både hårda och mjuka. En del var ätbart, inte allt.
God natt!


Inga kommentarer: