fredag 8 december 2023

Fredag 8/12

 God kväll!

Temperatur strax under noll och lite snöflingor under dagen.

Såg herrarnas och damernas sprint i skidskytte. Det blev en medaljplats i såväl herrarnas som damernas. Kan bli intressant i morgondagens jaktstart.

Under kvällen var det dags för hockey mellan BIK och Brynäs. Det var första gången efter ett par veckors uppehåll som jag begav mig dit. Startade tidigare än vanligt eftersom det väntades storpublik. Har aldrig sett så många bilar i Karlskoga. Från rondellen och innan jag kom in på plats tog det lika lång tid som resan från Nykroppa. Fem minuter före matchstart hade jag intagit min plats. Totalt var det drygt 3500 åskådare. Brynäs tog kommandot i första perioden, sedan jämnade det ut sig och BIK hade några målchanser som borde gett utdelning. Brynäs hade 1-0 i första perioden som stod sig till tredje där Brynäs gjorde 2 och BIK 1, slutresultat 3-1 till Brynäs. 

God natt!

Inga kommentarer: