onsdag 6 december 2023

Onsdag 6/12

 God kväll!

Grattis till Erik i Karlstad!

Idag var det vettigare temperatur, ca 10 grader vilket var hälften av de senaste dagarnas morgontemperatur..

Vid lunchtid ringde lillasyster och vi hade en pratstund. Efter samtalet åkte jag in till Filipstad. Lämnade nycklarna till kvarnen och gjorde veckans inköp.

Idag var det dags för gympagängets julbord. I år hade vi valt Karlskoga Hotell. Förra året var vi på Bofors Hotel men priset var betydligt högre där och travvinsterna var inte lika höga i år. Miljön på Bofors Hotel är ju betydligt mysigare och värd de extra kronorna så det gäller att få mer i vinst.

På vägen hem stod det helt plötsligt en älg mitt i vägen mellan Storfors och Nykroppa. Nitade och när jag stannat ca 5 meter från den travade den över till andra sidan.

God natt!

3 kommentarer:

Susanne Svensson sa...

Vilken tur att det gick bra när du träffade älgen . Att du hann stanna .

KW sa...

Hu, hjärtat måste ha slagit lite extra innan du fick stopp på bilen... Tur att det gick bra! Detsamma hände mig för några år sedan mellan Alingsås och Borås en vacker vinterkväll. Prata om att jag var skakig efteråt.
Kram Katrin

S-O Svensson sa...

Det var lugnt, körde bara i 80.