onsdag 13 december 2023

Onsdag 13/12

 God kväll! 

Minus fem och mulet. Tog det lugnt med tidning och nyheter på tv:n. Klockan 10 slog det mig helt plötsligt att det var den 13:e och jag skulle träffa en ekonomisk rådgivare klockan 10 i Karlskoga. Slängde mig på telefonen och eftersom han var ledig till halv tolv skulle vi hinna med vår diskussion om jag skyndade mig. Det gick undan och vi hann göra lite nya köp med produkter som var klara för återbetalning.

Vid lunchtid blev det en resa till Filipstad för inköp av glögg och veckoköp på Ica. På återvägen tittade jag in hos Susanne och Sten-Åke för att höra om Sten-Åke var intresserad av att följa med till Nobelhallen och se BIK möta AIK. Han hade ingen större lust och eftersom jag hade varit i Karlskoga en gång kände jag inte heller någon större lust men hade några timmar på mig för att bestämma mig. Det blev en fikapaus innan jag återvände hemåt. Ju närmare jag kom tiden för att resa iväg ju mindre lockande blev det och det fick bli så att jag följde matchen på TV:n. När halva matchen var gången hade AIK ledning med 4-0. BIK kom tillbaka och knaprade in försprånget till 3-4 men längre kom de inte. Det var första gången med ny assisterande tränare efter att den gamle hade fått ge sig iväg.

God natt!

Inga kommentarer: