måndag 4 december 2023

Måndag 4/12

 God kväll!

Det blir bara värre. Dagens morgontemperatur minus 20 grader.

Idag fick jag för mig att plocka fram adventsljus till fönstren på framsidan mot gatan. Provade och fick ihop lysande stakar till de fem fönstren, tre nere och två uppe. Lika förbaskat strejkade en när det var dags. Ner i källaren och plocka fram en annan stake. Från början hade vi arton stakar i fönstren men nu får det räcka med fem.

Dagens lunch blev lite annorlunda. Igår, när jag kom hem från Kvarnen, tog jag kycklingklubba och ris. Det blev en portion ris över. Den tog jag tillsammans med ett par gula lökar, en halv ask med champinjoner som var kvar sedan tidigare och några tärnade falukorvsbitar. Slängde allt i stekpannan och det blev lite asiatiskt men med falukorv. Inte dumt alls.

Satte mig vid tv:n efter maten och slumrade till. Väcktes av dörrklockans symfoniorkester och utanför stod Susanne och Sofie. De skulle låna nyckeln till vedskjulet där Sten-Åke med medhjälpare väntade för ett vedpass. Innan de åkte hem blev det en kaffetår med Sofies bakade bullar.

Kvällsprogrammet blev finalen i Allt för Sverige.

I morgon gympa efter ett par veckors uppehåll och på onsdag kväll är det julbord med gympagänget med sparade travpengar.

God natt!


Inga kommentarer: