fredag 15 juni 2012

Fredag 15/6

God Kväll!

Eftersom jag inte haft några bilder på länge, samt att det är lite som hänt, tänker jag ta er med på min morgonvandring på tomten.

Jag kunde naturligtvis talat om att det var min tur att vinna flaskan i Rotarys vinlotteri igår. Jag kunde ju också talat om att jag startade dagen med att ladda en tvättmaskin samt att jag under eftermiddagen legat på alla fyra och rensat en av mina värsta rabatter samt att jag sprutat ogräset på vägarna. 
 När jag planterade i krukorna flyttade jag penséerna till rabatter.
 Vallmon lyser röd, men tyvärr blommar de fort över.
 I gräsmattorna, åtminstone en del av dem, har jag mycket annat än gräs. I början på säsongen får det därför bli "öar" när jag klipper. Här är det kattfot som får vänta på klippning tills de blommat färdigt.
 Jag tänkte ta en bild av de nyfödda måsungarna, men de gömde sig på baksidan av stenen, så det fick bli två lommar som simmade omkring.
 Rabatterna vid entrén har växt upp. Nu väntar jag bara på att det blir värme så att blommorna, som planterats i krukorna, sätter fart.
Även vid sidan om skötta planteringar frodas det av doftande och fina växter. Nu väntar jag på att få se mina vilda orkidéer, den lilla nattviolen, titta fram.

Idag har jag som många andra svenskar tittat på matchen mellan Sverige-England. England hade ledning med 1-0 i halvtid, men i andra gjorde Sverige mål och lite senare ytterligare ett och hade därmed ledning med 2-1. Därmed tändes hoppet om fortsatt spel. Det varade dock inte så länge utan det blev 2-2 och något senare ytterligare ett mål för England och därmed släcktes hoppet om fortsatt spel efter grundserien.

Hade Sverige haft samma startelva och inställning mot Ukraina tror jag att de åtminstone nått oavgjort mot dem.

God Natt!

Inga kommentarer: