lördag 30 juni 2012

Lördag 30/6

God Kväll!

Efter frukosten packade Gudrun in sitt pick och pack i bilen och startade resan hem till Västerås.

Thomas hade ringt och undrat om jag trodde att Birgit var intresserad av kasserade lakan till mattrasor, och det trodde jag. Någon timme senare kom han och Laila med en säck full. Efter en kaffetår och då de återvänt hemåt ringde jag Birgit och givetvis var jag välkommen med säcken.

Jag körde ner den och samtidigt var jag tvungen att komma in. Hon hade haft besök av son och sonhustru under några dagar och de hade varit med henne och köpt en ny TV-fåtölj, som passade hennes rygg mycket bättre än den gamla.

Under eftermiddagen åkte jag till ICA för att fylla på i kylskåpet. På hemvägen tog jag vägen förbi hos Susanne och Sten-Åke. De hade besök av Marina och Eddie och grillen var i full gång. Trots att jag hade ätit innan jag åkte in smakade det bra med ytterligare ett mål. Sten-Åke berättade att Harrys gamle klädkompis, Hugo Nykvist, avlidit.

God Natt!

Inga kommentarer: