lördag 23 juni 2012

Lördag 23/6

God Kväll!

Fint väder och en tur ner till sjön.
Nu har nattviolerna vuxit upp så att de syns bland allt annat grönt.
 Nere vid sjön sam en hel skock med gäss. Vattentemperaturen visade sig vara 18,5 grader. Alldeles för kallt för bad.
 
 Under eftermiddagen blev det ytterligare ett midsommarfirande. Brevik hembygdsgård firar alltid på midsommardagen. Samma dansare som i Filipstad. Träffade min kontakt på Kvarnen i Filipstad som frågade om jag fått brev om tjänstgöring under höstsäsongen. Sa att jag kommer dit i god tid innan för att lära mig rutinerna.
 Efter dansen underhöll en ung grabb med sång och spel.
 Från hembygdsgården ser man enbart mitt båthus på andra sidan sjön. Inte en skymt av huset, trots att det är ganska öppet mot sjön.
Idag hade vi storstädning på altanen och plockade fram möblerna och grillen samt stekhällen. Det fick bli premiär för utomhus matlagning under kvällen. Smakade bra, men det var nödvändigt med tröja eftersom det blev ganska kyligt när solen försvann.

God Natt!

Inga kommentarer: