fredag 8 juni 2012

Fredag 8/6

God Kväll!

Idag var det dags för kvartalssprutan med bromsmedicin. Fortsatte till Janne och Monica och fick förmiddagskaffe. När vi satt där fick jag ett SMS. Det var Telia, som meddelade att de hade åtgärdat mitt fel. Det trodde jag inte på eftersom de inte hade varit inne hos mig och efter vad jag förstått skulle de göra en koppling och det borde ju vara i huset. När jag lämnade lillebror fick jag med en tomatplanta av Monica. Hon hade fullt i växthuset och denna var över.

När jag kom hem kollade jag telefonen, inte fan var den åtgärdad. Det var bara att slänga sig på mobilen och ringa Telia igen. Nu blev resultatet att det skall komma en tekniker, igen, denna gång på torsdag. Jag börjar ifrågasätta teknikernas kunskap eller är det dålig kommunikation mellan beställare - reparatör.

Några eftermiddagstimmar gick åt till att klippa alla gräsmattor. Jag planterade även den nya tomatplantan.

Idag började EM-fotbollen och jag har sett de två första matcherna, Polen - Grekland, 1-1 samt Ryssland-Tjeckien, 4-1.

God Natt!

3 kommentarer:

Telia Kundservice sa...

Hej!

Jag heter Marcus Haglund och jobbar på Telia Kundservice. Jag beklagar att du fått ett felaktigt besked gällande din telefon. Vänligen återkom till oss när felet är avhjälpt så hjälper vi dig vidare med kompensationsfrågan.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Med vänlig hälsning
Marcus Haglund
Telia Kundservice

Janne sa...

Det är lika bra att slänga ut telefonjacket och bara använda mobilen, även på datatrafiken.
Hälsningar Janne

Janne sa...

Det allra bästa är att använda Skype i stället för Telia så blir det billigare och utan krångel.
Hälsningar Janne