onsdag 13 juni 2012

Onsdag 13/6

God Kväll!

Eftersom jag hade ett brev, som skulle postas, åkte jag in till Filipstad. Av någon okänd anledning brukar jag posta brev där. Det går ju lika bra i Nykroppa, åtminstone om man inte är sent ute.

Tog med en tidningshög och hälsade på hos Susanne. Det blev en kaffetår och lite småprat. Hon talade om att det fanns fina amplar på torget när hon hade varit ute. Jag tog den vägen och nu har jag mina amplar till verandan.

Under eftermiddagen blev det ett par timmars trädgårdsarbete med bl.a. ogräsbekämpning. Åkte också till handelsträdgården och köpte blommor till graven, som jag var uppe och planterade.

När jag tog min obligatoriska rundvandring på tomten såg jag att i ett måsbo låg det tre spräckliga dunbollar.

Även idag fick det bli lite fotbollstittande. Det var i första hand Danmark- Portugal, som var intressant för mig. När det var ett par minuter kvar gjorde Portugal 3-2.

God Natt!

Inga kommentarer: