söndag 1 juli 2012

Söndag 1/7

God Kväll!

Idag gratuleras Carina i Kristinehamn, som fyller år. 

Det var en fin morgon och jag gick runt och bara njöt. Det dröjde tyvärr inte så länge förrän molnen hopade sig. Mätte vattentemperaturen till 18 grader. Senare började regnet och det har kommit ca 8 mm under dagen. Därför fick det bli en dag inomhus med läsning, matlagning samt bokföring.
 Under tiden, innan det mörknade, kunde jag glädjas åt min rododendronbuske som är lite senare än de flesta runtomkring.

Under veckan har det varit en insändare från en Nykroppabo i Filipstadstidningen. Han klagade på att det måste vara någon som rastade sin hund på badplatsen, för den var full av hundskit. I lördags fick han svar att de skyldiga till skiten simmar på bilden, alltså Kanadagäss. Hos mig har de inte varit uppe på land, men det beror nog på att jag inte har så fint gräs vid min badplats.

Ja, då var det final i EM-fotbollen. Jag trodde att det skulle bli en jämn match, men Spanien spelade ut Italien och vann med klara 4-0.

God Natt!

Inga kommentarer: