torsdag 5 juli 2012

Torsdag 5/7

God Kväll!

En strålande morgon, men trots det stannade jag inne och löste Filipstads tidningens korsord tillsammans med frukosten.

Dagen har gått i semestertakt, men ändå har jag hunnit med en hel del. Lite sent kom jag på att ladda en tvättmaskin med lakan, men det torkade snabbt ute i solen och nu luktar de friskt och gott. Fyllde dammen med vatten och plockade bort filtret till fontänen eftersom det sätter igen sig så fort. Försöker utan ett tag. Tror att det mesta kan gå igenom munstycket innan fasta partiklar fastnar.

Jag har väntat på att det skulle bli fint väder för målning, eftersom jag har en hel del på uthuset som måste åtgärdas. Idag kom jag äntligen igång. Nu har jag i alla fall tvättat, skrapat och grundmålat knutarna på ena gaveln.

Under eftermiddagen åkte jag till Janne och Monica. Jag hade lånat en bok som jag lämnade tillbaka. Janne låg på alla fyra och rensade i en häck och Monica diskuterade växter med en kunnig granne. Som vanligt blev det kaffe. Denna gång med smörgåsar av nybakat matbröd. Smakade mycket bra!
Solnedgång på Strandkullen 21:55. Temperaturen fortfarande 21 grader. Det känns som den första riktiga sommardagen. Under eftermiddagen mätte jag också vattentemperaturen till 22 grader. Snart dags för första doppet.

God Natt!

Inga kommentarer: