måndag 9 juli 2012

Måndag 9/7

God Kväll!

Fint väder för arbete. Det blev förmiddagsjobb med fortsatt tvättning och skrapning på uthuset. När jag höll på som bäst kom Birgit med spö och maskburk. Hon skulle ner till sjön och försöka ta några abborrar. Jag hjälpte henne att fylla på maskförrådet med ytterligare lite kraftiga maskar från min lövhög. När jag var färdig med min etapp gick jag ner till sjön och hon hade fått en abborre och två mörtar. De senare ligger nu i min frys och väntar på att vara bete vid en annan typ av fiske.

Eftersom jag var bjuden på lunch hos Carina och Stefan duschade jag av mig och gav mig iväg. Det blev gott grillat med tillbehör följt av glass med jordgubbar och kaffe. Blev mycket mätt och nöjd.
 Jag passade på att uppvakta Carina, som fyllde år för någon vecka sedan.
 Här har vi herrarna i familjen, Stefan och Samuel. Egentligen var det meningen att dottern också skulle varit med, men det var nästan omöjligt att få henne att ställa upp, så det fick vara. Varför är tonårstjejer så rädda för en kamera?
Enligt vädret på TV skulle det vara molnigt och regn. Både i Nykroppa och Kristinehamn har det varit ett fint sommarväder.
 Här har Samuel fått full fart på Ipaden.
Eftersom jag besökte en fiskeexpert passade jag på att få utvalt några lämpliga lockelser för gösen i Östersjön. Nu är det bara att köra i båten och sätta igång.

God Natt!

Inga kommentarer: