tisdag 3 juli 2012

Tisdag 3/7

God Kväll!

En ovanligt fin morgon. Idag var det dags att åka till Karlstad för halvårskontrollen. Som vanligt var jag i god tid på Lasarettet och därför fick det bli en fika innan jag gick till väntsalen.

Efter genomgång av de fem blodrörens resultat, en koll av hjärta och lungor samt ett finger i baken var utlåtandet, allt bra! Hade det inte varit bra hade jag blivit väldigt besviken för jag har svårt att se att man kan vara sjuk, när man mår så bra som jag gör. PSA-värdet var nu nere i 0,07, d.v.s inget enligt mitt sätt att se. Alla andra värden låg perfekt utom Testosteron, som ligger långt under, vilket är läkarnas mål, och beroende på den bromsmedicin jag får varje kvartal med spruta. Nästa kontroll kommer att ske på urologen eftersom jag nu har haft bra värden under snart ett år när jag kollats av onkologen.

Efter besöket stannade jag till hos Susanne. Där var ingen hemma, så jag vände för att fortsätta hem, men just då kom hon hem från jobbet och jag fick min kopp kaffe och kunde tala om att allt var bra. Hon brukar önska en rapport.

När jag kom hem var det fortfarande fint väder och jag bytte om och satte mig på gräsklipparen och klippte en av de större.

Sedan var det dags för grillat på altanen. Det går knappt med ord att beskriva hur underbart det är när man sitter och lyssnar på fåglarnas sång i kvällningen och det är lugnt och stilla samtidigt som man smörjer kråset.

God Natt!


Inga kommentarer: