lördag 21 juli 2012

Lördag 21/7

God Kväll!

Vid lunchtid åkte jag in till Filipstad. Jag hade tänkt överraska Monica som fyllde år. Inne i stan var det fullt med folk och svårt att få parkering. Allt beroende på att Filibjurveckan startade idag. Jag ville ha med mig något, men vad? Jag kunde ju inte ta blommor för det har de ju trädgården full av. Chokladask går ju inte heller eftersom hon är allergisk mot choklad. När jag gick bland stånden på torget, de hade Värmländsk matmarknad, fick jag se en tjej som sålde lite olika varor, bl.a Älgörtsaft. Det var något, för mig okänt. Efter att ha smakat på det, fick det bli en sådan flaska. Hon gav också tipset att blandade man med något starkare blev det ändå godare.

Jag blev sittande hos dem i timmar och det blev både mat och kaffe. Träffade också Joakim med dotter, som var hemma och hälsade på.

Under kvällen var det inget speciellt på TV, som lockade, så jag tog en tur ner till sjön. På stigen mötte jag en stor grävling, men den försvann fort när han fick se mig.
 I solen var det varmt och skönt, annars var det lite kyligt.
 Mätte vattentemperaturen och idag var det 20 grader både morgon och kväll.
Efter stigen växer det en del gula växter, som väntar på att plockas.

God Natt!

Inga kommentarer: