tisdag 10 juli 2012

Tisdag 10/7

God Kväll!

Igår, när jag skulle gå till sängs, märkte jag att jag hade något i knävecket. Mycket riktigt. Där satt en liten fästing. Det är ju inte så lätt att arbeta på baksidan, men till slut fick jag bort den. Det var en mycket liten rackare. Det var den andra under senaste veckan. Tydligen är det fästingår i år.

Om det var fint väder igår kan man säga att det var motsatsen idag. Visserligen har det inte kommit så många  mm regn, men det har hållit på att dugga mest hela dagen.

Efter att ha studerat tidningarna både fram och baklänges var det dags att hitta på något. Det fick bli städning av undervåningen, så när som köket som får vänta till annat tillfälle. Tog också toaletter och badrum. Egentligen borde jag putsa fönster, men är det mulet syns det inte att de är smutsiga. Det är ju många fönster så man skulle ju ta något rum i taget. Det blir nog gjort innan hösten.

God Natt!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Går du omkring i skogen eftersom du får fästingar, eller var kommer de ifrån ? Kram Susanne

S-O Svensson sa...

Som du vet har jag en stor naturtomt med högt gräs, men de finns överallt. Rådjuren släpar säkert hit en massa.