onsdag 18 juli 2012

Onsdag 18/7

God Kväll!

Vid 11-tiden startade Gudrun hemresan. Jag plockade fram penslar och färg och målade färdigt det vita på främre långsidan. Jag lämnade vid växterna tills vidare. Kommer att kapa dem senare och göra klart även där. Nu är jag färdig med två sidor.

Det är ingen risk att jag blir arbetslös, för jag har baksidan och den andra gaveln kvar. Tanken är också att jag skall måla dörrarna. Däremot, det röda, får vänta till nästa år. Jag har även en del förbättringar som skall göras på boningshuset. På baksidan får jag börja med att slå av alla nässlor och ormbunkar.

När jag hade ätit en senare lunch tog jag en sväng till Filipstad och Larsson-Svensson. Där blev jag bjuden på kaffe med jordgubbar och glass.

Tyst vittne som avkoppling innan läggdags.

God Natt!

Inga kommentarer: