lördag 7 juli 2012

Lördag 7/7

God kväll!

Det är härligt med lördagar. Trots att man kan leva likadant varje dag numera känns det ändå som att veckan är över och man är ledig. Det blir lite extra till frukosten, idag ett kokt ägg, förutom det vanliga, ett par smörgåsar och ett par koppar kaffe. Till detta morgontidningarna. Dessutom nyhetsmorgon, som idag var ganska intressant, med Paolo Roberto som programledare.

Till slut blev det i alla fall att jag gick ut och gjorde andra strykningen på uthuset. När man ser att resultatet blir bra ser man fram mot att fortsätta med resten.

När jag hämtade tidningarna i brevlådan låg det en folder från en ny pizzeria, som har öppnat i Nykroppa. Nu finns det möjlighet att återigen få lite snabbmat vid behov.

Efter lunchen tog jag även idag en sväng till ICA och Susanne. Sofie och Stefan var där och drack eftermiddagskaffe och även jag fick en kopp.

När jag kom hem kunde jag inte låta bli att ta sekatören och gå runt och ansa buskar och växter. Sedan var det dags för lite kvällsmat genom att sätta fart på stekhällen.

På TV har det inte varit mycket i kväll. Det fick bli "Ett fall för Frost". Kanske kan det bli ytterligare något fall innan det blir sängdags.
God Natt!

Inga kommentarer: