fredag 13 september 2013

Fredag 13/9

God Kväll!
 
Ett fint målningsväder och därför gjorde jag första färdigstrykningen av fönsterpartiet på balkongen. Vid 1-tiden kom Gudrun och jag fick en kaffepaus innan jag målade färdigt.
 
I går hade hantverkarna varit här när jag var i Karlskoga. På marken låg det största getingbo jag sett. Det var gammalt och det fanns inga getingar. De hade rivit ner undertaket på yttre delen av altanen. Den delen hade för många år sedan breddat altanen. De skall göra samma sorts innertak som på inre delen. 


Det som upptäcktes när de rev var att det var ett par murkna bräder. Det verkade som att det hade kommit in vatten mellan takplåten mellan den gamla och nyare delen. Även den stora balken såg ut att vara angripen, men när snickaren tittade in idag sa han att den var bra och inte påverkad. Den var svart men helt hård. I morgon kommer han tillbaka och då skall vi bestämma hur vi skall ha taket i fortsättningen.

God Natt!

Inga kommentarer: