onsdag 4 september 2013

Onsdag 4/9

God Kväll!
 
Idag kom mina hantverkare redan klockan sju. Jag vaknade av att jag hörde när de tog sig uppför stegen. De hade lite småjobb kvar innan de nu har lämnat över resten till mig, d.v.s. färdigmålningen. De kommer tillbaka i början av nästa vecka för att lägga tillbaka trätrallarna. Jag skall passa på att olja in dem en gång till innan dess.
 Resten av dagen gick åt till att ersätta de takpannor som ramlade ner och slogs sönder vid snövintern för två år sedan. Nu är de fastlimmade och bör klara kommande vintrar. Detta var ett garantijobb.
 Nästa projekt blir att inglasa verandan. Då slipper jag flytta möblerna varje vår och höst och slipper också all frömjöl och annat som kommer in på våren. Dessutom förlängs sommaren med ett par månader. Detta diskuterade Anita och jag redan för 7-8 år sedan.
Vi åkte in till Louise för att äta en något sen lunch med rotmos. Tyvärr, vi kom en kvart för sent. Det var fler än vi som tänkt detsamma. Nu blev det fisk istället och frågan är om inte resultatet blev bättre. På onsdagar kommer fiskbilen och när vi passerade den köpte vi två krabbor till kvällsmat. Fortsatte sedan till Susanne, där vi även träffade Sofie, innan vi fortsatte till ICA för handling på pensionärsdagen med extra rabatt.

God Natt!

Inga kommentarer: