söndag 1 september 2013

Söndag 1/9

God Kväll!
 
Idag kände jag mig tvingad till att hitta på något. Gudrun blir lite rastlös när hon gått några dagar på tomten och inte sett någon mer än mig.
 
Jag tänkte att en tur till Bjurbäckens slussar kunde vara något, där har hon aldrig varit.

 Slussen är i tre steg och med en höjdskillnad på elva meter.
 Vi tittade in på fiket, som hade öppet sista dagen på säsongen. Där blev det kaffe och en rejäl kanalbulle.
 När vi fikat färdigt hade det kommit en båt som skulle slussa.
 Vattnet forsar ut i nästa bassäng.
 Nivå har nåtts och porten öppnas.
 Nu har man kommit ner första steget av de tre


Idag satsade jag lite tid på middagen. Det blev Stefan-soppa, fläskfilé i ostsås och slutligen Gudruns äppelpaj, som hon gjorde i går.

God Natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att ni gillade min soppa :)

S-O Svensson sa...

Jo, den har gått hem.