fredag 25 april 2014

Fredag 25/4


God Kväll!
 
Börjar med att gratulera Åsa som fyller 48 år.
 
Vid halv tio plockade jag upp Brigitte i Filipstad för deltagande på ett möte i Asphyttans Hembygdsgård. Det var kommunens turist- och kultur som inbjudit kulturföreningar och hembygdsgårdar för information och genomgång av säsongens program.
 När jag kom hem efter lunch bytte jag om till målarkläderna. Nu har den del som gjordes om målats en första gång. Hade tänkt att det skulle räcka med en strykning, men det får nog bli en andra. Det är ohyvlade bräder och de suger upp färgen.
Den del som inte fått nya brädor kommer jag att tvätta och stryka en gång för att få samma vita färg. Detsamma gäller den röda färgen, tvätt och en strykning.

När jag var färdig för dagen var det nära att jag körde igång grillen, men det får vänta tills jag är klar med målningen invändigt.

Nu har BIK klart med Fredric Ericson, som fortsätter ett år till. Som jag glömde igår har Lilliz kommit tillbaka efter att ha varit i AIK. Det är en kille som märks på isen. När jag tog med Gudrun på hockeymatcher var det två spelare som hon märkte, trots att hon inte hade någon hockeyerfarenhet. Det var nr 10 och 17. D.v.s. Lilliz och Linus Persson. Den senare har senast varit i Luleå, men kommer nästa säsong att spela i Färjestad.

God Natt!

Inga kommentarer: